2015. október 21., szerda

A legmegrázóbb darabunk: Charles Manson pere


Sose felejtem el, ahogy elindult a stáblista a nappalimban és a Perjátszó Kör olyan csendet produkált az éppen látott filmre reagálva, hogy azt is elhittem volna, hogy éppen akkor süketültem meg. A Helter Skelter című mozit szerettem volna velük együtt megnézni, mert abból hamar képet kaphatott mindenki a sztoriról, amit éppen színpadra vinni készültünk. Fel sem merült bennem, hogy a felhasított testek, a céltalan, drogos öldöklés olyan szinten fogja megrázni a csapatot, hogy felmerül majd aznap este a kérdés: elő merjük-e, elő tudjuk-e adni ezt egyáltalán? Ültem némán és csak járt a fejemben, hogy ezzel hónapokat dolgoztam, nem lehet, hogy ne adjuk elő! 
 


Végül megszületett a döntés: a darab marad, éppen azért, mert itt nem az erőszak a lényeg, hanem, hogy bemutassuk, milyen könnyen kerülnek alapvetően normális emberek annyira más hatása alá, hogy többé nem uraik a tetteiknek. A próbafolyamat során sem volt könnyű dolga a társulatnak. Ez az előadás is hippikről szól ugyan, mint a „Képzelt per”, de ez nem a felhőtlen flower power világa, hanem lelkileg az egyik legmegterhelőbb sztori, amit a kezeink közé került. A befektetett energiának meglett a gyümölcse: a nézők olyan csendet produkáltak a darab után, hogy azt is elhittem volna, hogy éppen akkor süketültem meg. De egy ilyen darabnál valahol ez a cél.

dr. Rudas Helga

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése