2015. október 15., csütörtök

Születésnapi köszöntő és Az Eichmann dosszié

Születésnapi köszöntő

Ha egy asszociációs játékban merülne fel a Perjátszó Kör, nekem elsőként a sokszínűség jutna eszembe róla. Ez a tulajdonság véleményem szerint mind a csapat tagjaira, mind a méltán népszerű előadásokra igaz. A próbák és egyéb közös programok, utazások üde színfoltot jelentettek, így utólag egyértelműen meg tudom állapítani: nem véletlenül fogott meg már tizenkettedikes koromban, az érettségi előtt állók számára rendezett nyílt napon ez a közösség, s nagyon jól tettem, hogy az egyetemre történő felvételemet követően – kitartva a korábbi elhatározásom mellett - jelentkeztem a Perjátszó Körbe. :) Igazán pozitív élmény volt számomra, hogy az első pillanattól fogva a csapat teljes értékű tagjának érezhettem magam, mindenki érdeklődő és közvetlen volt, s ez bizony nagyon sokat jelent egy megszeppent elsőéves hallgató számára. :) Sok szeretetet, időtálló barátságokat kaptam itt, rengeteg vidámságban lehetett részem, ráadásul a híres-hírhedt perek részleteinek megismerése, a bírósági jelenetekben való fellépés, helytállás a szakmai fejlődést is elősegíti, szóval a kellemes és a hasznos bámulatos módon együtt jár, ha e csapat tagja az ember. :)
A PK-s éveim során előadott darabjaink mindegyikében örömmel szerepeltem, függetlenül attól, hogy pletykás nőt vagy forradalmár férfit, angyalt vagy embert, szakmailag testhez álló vagy épp attól teljesen független karaktert kellett megformálnom. Valamennyi előadásunk emlékezetes marad tehát számomra, de ezek közül is kiemelkedik az Eichmann-per, amelyet elsőként az egyetemünk dísztermében, teltház előtt vittünk „színpadra”. A darab témájából következően már a próbák alatt éreztük, hogy ezúttal igazán nagy a felelősségünk, hogy alázatosan és komolyan kell venni a szerepünket a rendkívül igényesen összeállított szövegkönyv üzenetének közvetítése érdekében. Én narrátorként vettem részt az előadásban, de nagyon tetszett ez a feladat, még ha nem is bizonyult annyira egyszerűnek, mint ahogy talán elsőre tűnhet. Így még jobban figyelemmel kísérhettem a bravúros előadást, a főbb szerepeket alakító Laczó Balázstól és Vajda Viktortól kezdve egészen a legkisebb szerepeket játszó társaimig (ráadásul, mint tudjuk, valójában nincs kis szerep :) ); természetesen mindenki együttműködésére szükség volt ahhoz, hogy végül ilyen nagy hatással lehessünk a közönség tagjaira. Sosem felejtem el a meghatódott arcokat (amelyeket narrátorként bőven volt alkalmam szemügyre venni :) ), köztük a családtagjaimét, s a közönség őszinte, elismerő szavai, visszajelzései egyértelműen alátámasztották, hogy a Perjátszó Kör teljes mértékben felnőtt és alkalmas az ilyen súlyú darabok hiteles megjelenítésére is.
Csak így tovább, Perjátszó Kör, nagyon sok boldog születésnapot kívánok! :)
Szeretettel:
Takács Fruzsi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése