2015. október 10., szombat

PK - a kezdetek, Jeanne D'Arc pere

Emielőtt egyenként felevenítenénk a perjátékainkhoz kapcsolódó legfontosabb emlékeket, szót kell ejtenünk arról, hogyan is indultunk. :)

Az egész Kisteleki Károly "A fasiszta államkormányzatok Európában" című szemináriumán indult, 2005 tavaszán.
"Az utolsó órán, a jegybeírás alkalmával szóltam annak a 7 embernek, aki a Nürnbergi perből csinált egy dokumentumjátékot, hogy "lenn-e kedvetek csinálni a jövőben egy Perjátszó Kört?". A PK elnevezés abban a pillanatban jutott az eszembe és akkor még nem tudtam, hogy pontosan mit szeretnék csinálni velük, csak azt, hogy folytassuk azt a valamit, ami ígéretes volt. Ők akkor igent mondtak a folytatásra. Igazán nem voltam biztos benne, hogy szeptemberben is ilyen lelkesek lesznek, de amikor szeptemberben írtam nekik, lelkesek voltak. :-) Így kezdtük el csinálni a Jeanne D'Arcot, ami - és az utána következő Cromwell is - még egy olyan dokumentumjáték-szerű performansz volt, ahol power pointos történelmi háttér, filmrészlet is volt és a színházi jelleg még korlátozottan érvényesült. A perjáték végén pedig az én vitavezetésem mellet a közönséggel beszélgettünk a darab által felvetett kérdésekről. Ezek az a perjátékok még az A/14-ben voltak, ahol most általában próbálunk."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése