2015. október 20., kedd

Marie Antoinette élete és pere - a pompás jelmezek parádéja



A Marie Antoinette élete és pere című darabunk 2013 tavaszán fogant – ötlet szintjén – és Marie Antoinette kivégzésének évfordulóján, októberben 16-án született meg. Egymást közt csak becenevén szólítjuk: Marie. Az első „gyerekem” volt; az elsőgyerekes szülők félelmei, túlkapásai mind jellemzőek voltak rám, nem kis fejfájást okozva a csapatnak. Azt akartam, hogy tökéletes legyen, hogy minden éppen olyan legyen benne, amilyennek megálmodtam. Nem sokat segített a helyzeten, hogy – saját korábbi korlátainkhoz mérten - grandiózusra terveztem: táncot szerettem volna bele, ágyjelenetet, korabeli ruhát mindenkinek! Táncra még sosem vállalkoztunk, a díszleteink általában székekből és asztalokból álltak, a jelmezeinket pedig magunk raktuk össze otthon talált darabokból (kivéve a főszereplőket, akiknek jelmezkölcsönzőből vettünk ki megfelelő öltözéket).
„Na nem, az ÉM darabomnál nem lesznek szedett-vedett ruhák!” – gondoltam én, majd felvettem a kapcsolatot Mariannal, akit még a középiskolai években ismertem meg, és tudtam, hogy látványtervezőnek tanul. Könnyen ráállt a dologra, és elképesztő összegből, 47.000 Ft-ból rakta össze a teljes jelmeztárat és díszletet!

Nélküle nem lett volna ugyanaz ez a darab. Életünkben először mindenki kapott jelmezt, és a visszajelzések alapján a nézők imádták ezt az újítást. Még a nászágyat is sikerült megoldania! A tánc elmaradt – csak később jutott el odáig a banda, hogy ezt is bevállaltuk – de így is imádtam minden percét. Nem pont olyan volt, amilyennek megálmodtam, hibátlannak se mondanám… de tökéletesnek tökéletes volt az én szememben. A csapat pedig nemcsak egy vastapssal honorált előadással gazdagodott, de nyertünk egy látványtervezőt is – aki nélkül már el se tudnánk képzelni a társulatot.

dr. Rudas Helga


Képek a darabból:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése