Nehéz kiemelni, miért is volt
fontos és komoly darab, de az biztos, hogy az egyik legelső darab volt, ami
számos (pontosan nem is tudom már, hányszor állítottuk színpadra) teltházas
előadást megért, de mindenképp az első volt, ahol egy alkalommal előzenét és
egy énekes dalt is alkalmaztunk a jelenetek átvezetéseinél -ami külön kihívást jelentett,
tekintve, hogy három nappal az előadás előtt a kerettörténetet adó, szerepe szerint
bárzongorista (való életben zenész) bejelentette, hogy ő valójában sosem tanult
zongorázni, mégis zseniálisan lehozta a feladatát-, majd egy alkalommal első
ízben az előadásaink közül táncbetétet is tartalmazott.
Pár év távlatából az
ember már nevetve emlékszik vissza az olyan, akkor váratlan és meglepő helyzetre,
minthogy a főpróbán sikerült az asztalról ledobni egy kristálypoharat a
baseball ütővel, vagy akár arra, hogy az első felvonás végén technikai okok
miatt az előtte fél perccel mentálisan összeomló
főszereplő feláll a színpadon, és kedélyesen bejelenti, hogy 10 perc szünet
következik. Az persze vitathatatlan, hogy mindenki jól érezte magát ebben, az
átlagostól a téma és korszak sajátosságai miatt jóval kötetlenebb darabban, ahol
a hölgyek is örömmel jelentkeztek táncosnőnek, a férfiak pedig napokig
játékfegyverekkel rohangáltak az egyetem épületében.
dr. Berecz Sándor
2011
2014
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése