2013. január 1., kedd

Ezek vagyunk mi! - Kohári Réka

Kohári Réka



Kedvenc...

...szín: vannak szeretem és nem szeretem színek, de kifejezett kedvencem nincsen, legfőbb szeretem színek a piros, lila, fekete, arany, ezüst, legfőbb nem szeretem színek a citrom, narancs, kék.

...film: megintcsak, szeretem, nem szeretem filmek, szeretem legyen mondjuk a Csodálatos Júlia, August Rush, Zongorista, nem szeretem a francia filmeket

...könyv: szeretem könyvek: Virágot Algernonnak, Zola összes, Egy őrült naplója, Barackvirág, Az ötödik Sally, Egy rém ronda vörös barakk amerikában

...idézet: idén éppen: "It is never too late to be what you might have been." /George Eliot/




1. Miért jelentkeztél a perjátszó körbe?


Alapvetően a társaság miatt, nomeg a játék: szavakkal, jelmezekkel, arckifejezésekkel, emberekkel. 

2. Ilyennek képzelted a perjátszó kört? Ha nem, miért nem? 


Sokkal jobb, színesebb, mint amilyennek képzeltem. Ez a hely a zárt osztály piedesztálja a legjobb értelemben: mindenki elépesztően erős személyiség, általában élesen különbözően. A helyzetek, ez ebből fakadó reakciók kiszámíthatatlanok, olyan poénok csattannak sorozatosan, amin hónapokkal később is önkívületi állapotban nevetek. Azt hittem, nyitott, normális emberekkel leszek körülvéve, ehelyett imádnivaló idiótákat kaptam :)


3. Melyik szerep volt a kedvenced? Ki az, akit szívesen eljátszanál? 


Kedvenc szerepem eddig Madame Dubary volt ;) Amelyik szerepért pedig megvesznék az Velma Kelly /Chicago/, bár ebben Richard Gere-nek is jelentős szerepet tulajdonítok.


4. ...és melyik előadás volt a kedvenced?


 Kedvenc előadás az első Eichmann per volt, mert nézőként láttam, még "külsősként". Az alatt a per alatt vonzott bűvkörébe a perjátszókör szelleme, frenetikus színészi alakítások, kimunkált forgatókönyv, lehengerlő előadás. Backstage-ből minden más, jellemzően szétizgulom magam.



5. Idézz fel egy kedves emléket (vicces, megható pillanatot, emlékezetes bakit) egy előadással kapcsolatban! 


A Pécsi Fráter per viszi a prímet, ahol közvetlen a jelenetem előtt olyan párbeszédet folytattunk, hogy járni alig tudtam és már az összes arcizmom sajgott a nevetéstől. Iszonyatosan koncentráltam a színpadon, hogy jelenetben maradjak, majd az első napirendi pontnál - ahol a küldönc elfelejtett bejönni - megszűnt az ellenállás.

6. Honnan merítesz inspirációt egy-egy karakter megformálásához? 


Alapvetően rendezői instrukciókból, a többiek véleményéből és magamból. Szükség szerint rákeresek interneten a figurára, de a létező kismillió feldolgozás következtében ez tévútra is viheti az embert.


7. Ha lenne bakancslistád, mi lenne az első három pont rajta? 


Van bakancslistám, de az első három pontja nem publikus (még magamra vonnám a hatóságok figyelmét :)). Mindenesetre az első tízben van: látni az északi fényt, megölelni egy óriáspandát, megnyerni egy gyorsulási versenyt.

8. Mik a terveid jogászként? / Mint végzett jogász, hogy látod, mit adott neked a perjátszó kör? 


Jogászi terveim épp alakulóban, még minden relatív. Amint abszolút leszek, tervezek.

9. Kiknek ajánlod a perjátszó kört? 


Az életteli, kritikai irányvonalat követő egyéniségeknek, akik épp annyira szeretnek komolykodni mint bohóckodni, és a jogban nem csupán a sztereotípiákat látják.


10. Ha egy rajongód meg akarna lepni valamivel, minek örülnél? :) 


Egy szál vörös rózsának, ami taps alatt repül fel a színpadra :) Meg szeretnék egy repülő rózsaszín pónilovat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése